Näthat & skit.

-
Ja tänkte ta upp ett ämne som är hemskt.
Det är hemskt för att så många blir utsatta för det.
För att så många blir kallade fula ord m.m.
Jag börjar bli riktit trött på näthat (insta) när jag t.ex kollar Nellie Berntsson's instagram.
Så ser man ALLTID någon som försöker trycka ner henne, få henne att må dåligt, och vara allmänt hatiska mot henne.
Mår ni bättre av att skriva 'du är ful' 'bitch' 'hora' till henne? Gör det er starkare?
Nej knappast, det kan inte stärka er på något sätt.
Tror ni inte att hon har några känslor? Tror ni inte att hon är en människa och har känslor?
Hon blir också sårad.
Och ni bara fortsätter skriva skit åt henne?
Har era föräldrar inte lärt er något vett?
Ni har dragit det så himla långt så hon har gjort anmälan.
Hon är 12, hon lever sitt liv precis som vilken ung tjej som helst. Hon har de gött med sina hästar och de fina vänner hon har..
Men tror ni hon mår helt och håller bra? Nehe du, de tror inte jag, och vems fel är de?
Jo alla som sitter o kränker någon via en mobil app, elr via internet?
Hur in i hela tänker ni?
Näthat och all skit som finns ute i världen är så himla lågt, och ni skriver ut det till personer pga avundsjuka o shit.
Ni är bara allmänt kalla utan något som helst samvete.
Tar ni sedan bort kommentaren och sedan säger 'förlåt, tänkte inte' då går de ju för långt.
Tror ni hon kan förlåta er bara sådär?
Tror ni hon någonsin kmr glömma alla glåpord hon fått?
De kmr förfan alltid sitta inne i henne, och samma med alla personer.
Skulle ni vilja få all skit som ni ger ut till människor?
Nu talar jag bara om de som skriver skit och hat till människor inte om någon annan.
Asså herregud vilket liv de e om någon t.ex nu Nellie, skriver om denhär personen. Nej då är det hon som är dum&dryg&bitchig mot denhär människan för att hon säger emot. Hon har en gräns, den brister, alla människor har en gräns, och går de så långt så når ni den, Och den brister.
Jag förundras över hur denhär tjejen klarar all skit. För de är så mycket. DAGLIGEN, och hela tiden.
Alla som får skit försöker inte ens få hjälp, för då tror de/ och då hänger ni ut den personen ÄNNU mer.
Som när Nellie tagit tag i det o gjort polisanmälan, nej då var de fel på det, då var hon svag och de&de andra härregud.
Hat och mobbning är nog en av de äckligaste, smutsigaste och mest hemska sak som finns, helt ärligt, skyll inte på att 'ni föll för grupptrycket' elr något annat. För då min vän, då är du svag. Man faller inte för mobbningen, man gör de helt av sig själv, man bestämmer helt själv. Inte en ända person tvingas till att hata och mobba. Inte nå'n.
Ni gör det utan att ens träffat personen, falska saker o skit skriver ni ut och skapar rykten utan att ha talat,skrivit elr träffat personen.
Hur mår ni inombords när ni skriver 'jävla hora gå och dö' till någon?
Känner ni ens något, eller är ni så himla kalla så att ni inte känner något, inte något i ditt samvete eller annat?
Isf borde du fundera på hur du mår.
Man skriver inte så till en person, inte offentligt, via meddelande, f2f, elr på kik elr någon annan stanns. Orden finns alltid kvar, fast ni raderar, så finns allt sparat.
Det är hemska ord som hundratusentals människor får uppleva varenda dag, och hundratusentals människor som skriver ut hemska ord och saker varje dag.
Jag står upp för min åsikt, ni som kränker andra, ni försöker få det överstökat att ni' inte tänkte' 'inte menade det' och annat skit som ni drar.
Men inuti är ni svaga kryp egentligen som bara vill få andra att må dåligt.

-
Usch fy, långt inlägg, men måste få säga hur jag tkr och känner. Hur kan människor ens vara såhär? Usch..
Ni får gärna kommentera vad ni tkr kring det här ämnet m.m.
Stå upp emot mobbning, det dödar människor.
Varje dag får någon mig att må dåligt, inte genom att skriva till mig, utan genom att skriva till andra 'hora' 'äckel' 'smuts, gå å dö!! 😡'.
-
Länge sedan jag bloggat, inte årkat. Bloggar sedan..!


- #skickavidarenätkärlek


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra skrivet Mandi! <3 stolt jag är över dig min älskade dotter! <3

Svar: Tack <3
Amanda

2013-07-31 @ 20:23:50
Postat av: emma

Superbra skriver Mandi! <3 Håller me!

Svar: Tack <3
Amanda

2013-07-31 @ 20:53:49
URL: http://laviedapresemma.blogg.se
Postat av: Belis

Tkr he e jätte bra att folk buri skriv om nätmobbning å sånt! Täjj som skriver sånt skit e oftast bara avondsjuk elo har ett himla dålit liv, och tå trycker di ju ner andra... Så jätte bra att du skev om e :D

Svar: Jo, ja blev så himla arg tå ja kolla nå instagram konton, o allti vae nån som försöka tryck ner o kränk nån. Jo he ju no så, så di vill att andra ska hav e lika dålit. Tack :D
Amanda

2013-07-31 @ 21:07:58
URL: http://emiliabackmaan.devote.se
Postat av: e

har tagit upp detta flera gånger i min blogg jag också.. usch det är hemskt att folk kan göra så utan att få dåligt samvete.. ;/ de tror att folk inte tar åt sig! bra skriva iaf! :)

Svar: Okej, bra! Jo he e no så, di tror di kan jär va di vill utan att man tar åt se. O jaaa... Tack :)
Amanda

2013-08-03 @ 10:15:43
URL: http://ourlifelikecrazy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0